czwartek, 14 czerwca 2012

Tort Śmietanowy z Mascarpone i Truskawkami

  Pogoda zupełnie nieczerwcowa ,beznadziejna! Leje i leje i leje i tak dalej i znowu leje! To zbyt wiele!
Truskawek bardzo mało .... ;( Aż się nie ma natchnienia do pisania.... Ale jak tak patrzę na zdjęcia Tortu to morda mi się trochę uśmiecha. Jest jak takie słońce. Jasny ,kolorowy i nawet przez ekran czuję ten aromat truskawkowo-kokosowy. Szkoda tylko ,że go nie próbowałem .Robiłem go na zamówienie ,ale jestem pewien ,że niczego mu nie brakowało. Zrobię go kiedyś jeszcze raz ,ale może z czereśniami.
  Tort z czereśniami to chyba całkiem dobry pomysł. Kilka dni temu kupiłem ćwierć kilo i sam wszystko wciągnąłem :) Były obłędne! Nienawidziłem ,a teraz uwielbiam! :D
  Biszkopt na dużą tortownicę!


Składniki:
  • 9 jaj
  • 1,5 szkl. cukru
  • 9 łyżek mąki pszennej
  • 6 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki wody

  • 1l śmietany kremówki
  • 500g. serka mascarpone
  • cukier puder
  • ekstrakt waniliowy
  • konfitura wiśniowa/dżem truskawkowy
  • woda z cytryną,wódką i cukrem do nasączenia
  • pół tabliczki czekolady
  • ok.50 g. wiórek kokosowych
  • truskawki do ozdoby
  • truskawki ok.100g. + łyżeczka żelatyny
  • dżem brzoskwiniowy

  Białka ubij na sztywno z cukrem. Dodaj żółtka i chwilę ubijaj.
Powoli przesiewaj mąki z proszkiem nad pianą i mieszaj delikatnie łychą lub ręką. Nie zapomnij dodać wody wraz z mąką. Sprawi ona, że biszkopt będzie równy. Wlej do tortownicy. Piecz w 150 stopniach przez 30-40 minut. Sprawdź patyczkiem ,czy się upiekł!!!


  600 ml. dobrze schłodzonej śmietanki ubij ,w połowie miksowania dodając cukier puder (ja dodaję do smaku). Dodawaj po łyżce ubitej śmietany do serka mascarpone ,w osobnej misce. Zmiksuj wszystko na gładko i od razu wsadź do lodówki. Nałóż trochę kremu do rękawa cukierniczego - to przeznacz na ozdoby. Lepiej schłodzić krem przed nakładaniem na warstwy i ozdabianiem.


  Biszkopt przekrój na 3 części. Nałóż jedną warstwę na nogę do tortów i nasącz ją ,ale nie za dużo ,żeby tort się później nie rozjechał. Nałóż konfiturę/dżem i połowę kremu z mascarpone. Rozsmaruj równo ,żeby tort nie był krzywy. Nałóż kolejny biszkopt dociśnij i wyrównaj ręką ,nasącz - można trochę więcej - drugą połowę kremu. Na to rozsyp pół tabliczki pokrojonej w wiórki czekoladę mleczną lub gorzką. Czekoladę łatwiej się kroi ,kiedy jest w temp. pokojowej. Nałóż kolejny biszkopt ,wyrównaj ręką .Krem który wyleciał po bokach wyrównaj i powciskaj w warstwy. Schowaj całość do lodówki.


  Resztę śmietanki (400ml.) ubij na sztywno ,w połowie ubijania dodając cukier puder. Dodaj też ekstrakt waniliowy lub cukier waniliowy. Nasącz górę tortu. Rozłóż bitą śmietanę i rozsmaruj równo po całości.
  Na suchej patelni podsmaż na ładny złoty kolor wiórki kokosowe. Schłodzone bierz w rękę i lekko dociskaj do boków tortu .




  Krem z mascarpone w rękawie cukierniczym wyciskaj na torcie. Żeby między gniazdkami były równe odstępy ,najlepiej jest je robić po kolei po przeciwległych stronach.
  Rozpuść dżem brzoskwiniowy w rondelku. Ostudź. Maczaj w nim truskawki. Dżem posłuży jako ładna ,świecąca glazurka ,dzięki której truskawki nie puszczą soku ,ani nie wyschną. Truskawki wkładaj w gniazdka.
  100g truskawek zmiksuj blenderem i wstaw na gaz. Podgrzej ,żeby były gorące ,ale nie wrzące. Wsyp płaską łyżeczkę żelatyny i mieszaj aż się rozpuści, ostudź. Chłodny miks truskawkowy wylej na górę tortu i ozdób resztę według uznania :)) Wstaw natychmiast do lodówki tort ,żeby śmietana nie puściła wody!!!!

  Mam nadzieję ,że o niczym nie zapomniałem :P Smacznego!



18 komentarzy:

  1. Cudo! Wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędnie wygląda;) Osoba która zamawiała u Ciebie ten tort miała szczęście ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu zapisać gdzieś twój blog, bo zbyt rzadko tu wpadam. A jest taak smacznie ;p
    Zerżnęli jak nic, ale przynajmniej nadali im jakiś ciekawy kształt. ;D

    Biało-czerwony! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciii... Nie narzekajmy na pogodę, bo w takiej się o niebo lepiej egzaminy pisze!
    Świetny tort! Na imieniny, w czasach, kiedy byłam dużo niższa, zawsze dostawałam bardzo podobny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiałam jeszcze raz go obejrzeć..możesz mi wysłać kawałek;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaznaczam że jest godzina 21:41 (nie 12:41) ale widocznie zegar też zgłodniał..?

      Usuń
    2. Ten zegar cośik szwankuje ... to chyba przeze mnie ,bo nie chce mi się go konfigurować .... Pśeplaśam :P

      Usuń
  6. Przepięknie wygląda. Ale mi smaka narobiłeś a w planach dzisiaj co innego było na deser ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. połączenia kremówki z mascarpone nauczyła mnie przed wieczorem panieńskim kuzynka i od tamtej pory jestem od tego uzależniona! to tej pory torty jadłam tylko z przepisu mamy: kremówk ubita na bitą śmietanę, poncz na bazie wódki i multum owoców (zdecydowanie rzadziej masa budyniowa). Twój tort powala, bez kitu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki krem jest pyszny ,bo jest bardzo delikatny i bez przesadnej ilości cukru ,a nawet tłuszczu jak to bywa przy budyniowym :)
      Dzięki :P

      Usuń
  8. Pięknie się prezentuje. Na urodziny w sam raz... moje oczywiście :D tylko muszę kogoś chętnego znaleść, żeby mi taki tort zrobił :]
    Zapisuję się do stałych bywalców bloga :]

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam bardzo podobny torcik (który możesz zobaczyć na moim blogu) i muszę stwierdzić, że masa z mascarpone jest najlepsza do tortów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Torcik wygląda oszałamiająco!Moje smaki, dla mnie bomba! Mogę kawałeczek? ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy nie potrzebna jest żelatyna do kremu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można trochę dodać ,ale ja tego nie robię ,bo zawsze uważam ,żeby sam krem nie przebywał długo poza lodówką ,a poza tym mascarpone bardzo wzmacnia strukturę :)

      Usuń